Wanneer je vertrekt vanuit Italië kan het zo zijn dat jouw vlucht vertraagd is. Vertrek je richting Rome, Florence of een andere andere stad in dit prachtige land? Dan kan jou precies hetzelfde overkomen. Een absolute nachtmerrie wanneer je een mooie reis voor de boeg hebt of als je naar huis wilt. In dit artikel hebben we het over het terugkrijgen van geld wanneer jouw vlucht vertraagd of geannuleerd is. Je ontdekt wat je precies kunt doen wanneer je een vergoeding wilt krijgen en je ontdekt waar je vanuit Europese regelgeving precies recht op hebt.

Recht op een vergoeding tot €600,- per passagier
Volgens een Europese Verordening heb je bij een vertraging, overboeking of annulering recht op een vergoeding tot €600,- per passagier. Dit is op Europees niveau afgesproken, om het aantal geannuleerde, overboekte en vertraagde vluchten zo klein mogelijk te maken. Voor een luchtvaartmaatschappij is het op deze manier een stuk aantrekkelijker om op tijd te vliegen en een vlucht door te laten gaan. Gaat er toch iets verkeerd? Dan kun je rekenen op een behoorlijke vergoeding. Je kunt jouw geld online terugvorderen via een claim. Je kunt op verschillende manieren contact leggen met organisaties die deze claim indienen. Doorloop de volgende stappen:

  • Allereerst check je jouw vlucht.

Via de daarvoor aanbevolen tools kun je binnen 1 minuut checken of je recht hebt op een vergoeding. Wanneer dit het geval is kan jouw claim direct worden ingediend.

  • Gespecialiseerd bedrijf dient claim in.

Het indienen van een claim is niet altijd even gemakkelijk. Omdat dit een behoorlijke kostenpost is voor luchtvaartmaatschappijen maken zij dit soms lastiger dan nodig is. Je kunt daarom het best een gespecialiseerd bedrijf inhuren dat je helpt bij het indienen van een claim. Zij zullen de noodzakelijke gegevens voor je verzamelen en kunnen een claim bij de betreffende luchtvaartmaatschappij neerleggen.

  • Vergoeding ontvangen.

Wanneer jouw claim wordt gehonoreerd ontvang je direct een vergoeding. Als jouw claim wordt ingediend door een daarin gespecialiseerd bedrijf zullen zij daarvoor een succesfee vragen. Op deze manier kunnen de administratieve kosten die met het indienen van jouw claim gemoeid gaan worden vergoed. Vaak wordt deze fee uitsluitend ingediend wanneer een claim gehonoreerd is. No cure no pay wordt dit genoemd! Let goed op de kleine lettertjes wanneer je met dit soort juridische specialisten aan de slag gaat en bekijk eventueel klantbeoordelingen van een derde partij. Zo weet je zeker dat er niets verkeerd gaat.

 

Leave a Reply